Apneea Obstructivă în Somn – Întrebări frecvente

Când ar trebui să fie verificat Sleep Apnea?

Apneea de somn este semnificativă din punct de vedere clinic dacă aceste evenimente se intampla de cel puțin 6 ori sau mai mult, pe oră de somn. Simptomele apneei de somn pot dura ani de zile fără a fi diagnosticate. Ca urmare, mulți pacienți devin condiționați de somnolență în timpul zilei și de oboseală asociată cu niveluri semnificative de tulburări de somn.

 

Care sunt consecințele nerespectării tratamentului pentru apnee în somn?

Dacă este lăsată netratată, apneea de somn poate include oboseală în timpul zilei, un timp de reacție mai lent și probleme de vedere. Datorită timpului de reacție lent, acest lucru poate crește riscul de a avea accidente de conducere sau de muncă. Alte probleme legate de mediul medical pot apărea dacă sunt lăsate netratate, cum ar fi diabetul zaharat, pierderea memoriei, bolile cardiovasculare, accidentul vascular cerebral, chiar și moartea datorată lipsei de oxigen pentru organism. De multe ori, depresia se poate dezvolta din cauza lipsei sau a somnului sărac.

 

Ce tipuri de medici au cunoștință în evaluarea sau diagnosticarea apneei de somn?

Cei mai mulți medici care au cunoștință în diagnosticarea și tratarea apneei de somn sunt Pulmonologi, Anesteziologii, Neurologi, ORL și Psihiatri. Notă nu toți acești specialiști pot fi familiarizați cu diagnosticarea Și tratarea apneei de somn, așa că vă rugăm să verificați fundalul înainte de a continua tratamentul.

 

Ce este Home Sleep Test?

Un alt tip de studiu pentru a diagnostica Apneea de somn este un Home Sleep Test, de asemenea cunoscut sub numele de studii de ambulatoriu. Acesta este un studiu de somn modificat, care implică următorii parametri, fluxul de aer, efortul respirator, saturația oxigenului, sforăitul și poziția corpului. Acest lucru este ideal dacă medicul dumneavoastră de somn suspectează că aveți o probabilitate moderată până la mare de a avea somnolență și nu aveți alte tulburări de somn care stau la baza (cum ar fi mișcările periodice ale membrelor în somn).

 

Care ar fi opțiunile mele de tratament dacă sunt diagnosticat cu apnee obstructivă de somn?

Presiunea continuă pozitivă a căilor respiratorii (CPAP) este cea mai obișnuită formă de tratament pentru apneea obstructivă de somn. CPAP este clasificat ca un dispozitiv medical durabil. Acesta este alcătuit dintr-un generator de flux care are un furtun flexibil atașat la el împreună cu o mască de respirație care vine în diferite tipuri de forme și interfețe: mască nazală, perne nazale și mască completă a feței.

 

Este apneea de somn legată de boala cardiacă?

Bolile cardiovasculare este principala cauză a decesului, iar accidentul vascular cerebral este cauza nr. 4 și o cauză principală de invaliditate. Tensiunea arterială crescută este un factor major de risc pentru ambele. Există o relație puternică între apneea de somn și hipertensiunea arterială și bolile cardiovasculare.

Apnea obstructivă de somn, este cel mai frecvent tip de apnee în somn, în care greutatea pe pieptul și gâtul superior contribuie la blocarea fluxului de aer. Apneea obstructivă de somn este asociată cu obezitatea, care este un factor major de risc pentru boli de inimă și accident vascular cerebral.

 

Care este legătura dintre apneea de somn și diabetul de tip 2?

Există o relație ridicată între diabetul de tip 2 și apnee obstructivă în somn (OSA). Apnea obstructivă de somn este cea mai comună formă de respirație dezordonată în somn, reprezentând peste 80% din cazuri. Pana la 40% dintre persoanele vor avea diabet, Apnea obstructivă de somnpoate avea efecte asupra controlului glicemic la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

 

Ce este igiena bunului somn?

La fel ca igiena personală, avem igiena somnului care corespunde unui somn bun. Iată câteva sfaturi pentru obținerea unei igiene bune a somnului:

  1. Mențineți un timp regulat de adormire si trezire. Acest lucru nu ar trebui să varieze chiar și în weekend.
  2. Evitați consumul de alcool seara. Alcoolul interferă cu somnul și suprimă sistemul respirator. Dacă aveți apnee în somn și consumați alcool, acest lucru vă va încetini sistemul respirator, rezultând astfel apnee mai lungă (prelungită).
  3. Utilizați patul doar pentru somn și sex.
  4. Abțineți-va de la orice băuturi cu cofeină aproximativ 6 ore înainte de culcare.
  5. Dezvoltați un ritual de rutină în timpul somnului (adică să faceți o baie caldă, să vă schimbați hainele pentru dormit etc.) înainte de a merge la culcare.
  6. Evitați exercițiile grele înainte de culcare.
  7. Evitați să mâncați o masă grea înainte de culcare.
  8. Evitati mobilurile si alte dispozitive electrice imediat inainte de culcare.
  9. Evitați să priviți ceasul. Dacă ți-ai setat alarma, te va trezi. Monitorizarea constantă a ceasului va duce la stresul suplimentar în a nu putea să doarmă.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *